Twitter & Mij.

Het is bijna een half jaar geleden dat ik begon met twitter. Ik weet het nog goed. Een doodgewone, zonnige middag in mei. Het was een beetje raar dat ik ging twitteren, want niemand die ik kende deed het. Toch begon ik eraan, omdat het kon. Één voornemen: als ik maar niet zo’n twitter geek word. Van die mensen die meer dan 20 tweets per dag doen enzo.

Nu, een dikke 5 maanden verder, in Het Koude November, twitter ik weleens best vaak. Over de proefwerkweek waar ik nu in zit en alle problemen hierbij. Over muggen doodslaan in het midden van de nacht. Zeggen dat je nu écht gaat slapen en dat je vervolgens nog een pagina aan reply’s voltypt. Bloggers afzeiken en lekker concreet zijn.

Je zou misschien concluderen dat ik een beetje een obsessie heb voor twitter. Dit valt reuze mee. In een minuut kun je makkelijk drie tweets plaatsen, dus als ik tien minuten actief aan het lullen ben… je raadt het al.

Maar waar tweet eigenlijk nog meer over? En met wie? Naast een shitload aan commerciële troep twitter quiz- en statistiek dingetjes is er ook Tweetcloud. Deze houdt in een mooi lay-outje bij waar je het meest over tweet. En als je op een tag klikt, krijg je geen spam, maar kun je gewoon vanuit die gadget zien wat ik over die of dat te vertellen heb. Best grappig, dus.

[clearspring_widget title=”Tweetcloud” wid=”4a1ffba43dd314b5″ pid=”4afc29839aec907e” width=”160″ height=”350″ domain=”cs81.clearspring.com”]

Dankzij twitter discussieër ik nu dus met de linkse anarchist @Renesmurf, sjans ik met de doodzieke wannabe-fashioncolumnist @Ezmeraldaa, praat ik over de meest nutteloze dingen met de kansloze journalistiekstudent @rjdolislager en ben ik de hartenluchter van de altijd zatte @jeroenip.

Leuk ja, dat twitter. En ook niet iets wat ik een half jaar geleden had verwacht. Dus.

5 Reacties op “Twitter & Mij.

  1. Twitter is wel leuk ja.
    Sommige mensen kunnen niks hebben en verwijderen me net zo snel als ze me gevolgd hebben, en anderen kan je nog wel eens wat geweet heen en weer hebben.

    Ik zeg altijd wat ik denk, en wie het niet zint, tja, daar kan ik niet zo mee zitten, ik heb internet puur voor mijn plezier.

  2. Heel herkenbaar stukje. Leuk geschreven:)
    proost!

  3. Hahaaha!! Doodzieke wannabe fashioncollumnist! Geweldig, HELD!

  4. Twitter is een leuk kwek medium, maar wel jammer dat de berichten niet geindexeerd worden bij Google.

  5. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is required to get set up? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very web savvy so I’m not 100 positive. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Thanks fgdeeeffedfe

Geef een reactie

